پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 118400
مديران، طرح‌هاي پيشنهادي براي رونق اقتصادي چهارمحال و بختياري ارائه دهند
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 2431

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حميدرضا عزيزي در نشست شوراي اداري با اشاره به سفر پيش‌روي رئيس جمهور و هيئت دولت به چهارمحال و بختياري اظهار کرد: اين سفر فرصتي طلايي براي استان محسوب‌ مي‌شود.

وي افزود: در سفر معاون اجرايي رئيس جمهور به استان مقرر شد 2 طرح جديد در استان کلنگ‌زني شود که اين موضوع عملي نشد و اميدواريم در سفر رئيس جمهور به استان اين امر تحقق يابد.

نماينده مردم فارسان، اردل، کيار و کوهرنگ گفت: در مناطق محروم به‌دليل نبود زيرساخت‌ها صنعت در اين مناطق وارد نشده است، به‌ويژه در بحث گردشگري که در اين مورد بايد برنامه‌ريزي کرد.

عزيزي تصريح کرد: از مديران دستگاه‌هاي استان خواستار ارائه طرح‌هاي پيشنهادي موثر براي رونق اقتصادي در استان هستيم تا بتوان اعتبار لازم براي اجرا درآمدن اين طرح‌ها فراهم شود.

قاسم سليماني در ادامه نشست گفت: طرح‌هاي متعددي در دولت‌هاي نهم و دهم در غالب توافق‌نامه و مصوبات شامل يک هزار و 435 پروژه تعريف شده بود که تنها 22 درصد تخصيص اعتبار براي اين طرح‌ها تحقق يافت و طرح‌هاي به بهره‌برداري رسيده به اعتباري معادل 237 ميليارد ريال اعتبار نياز دارند.

وي با اشاره به تعطيلي تعدادي از کارخانجات استان افزود: دليل آن کم بودن نقدينگي بانک‌ها و افزايش مطالبات بوده است.

استاندار چهارمحال و بختياري تصريح کرد: يکي از مهم‌ترين پروژه‌هاي ملي در استان پروژه خط راه آهن اصفهان - شهرکرد - اهواز است که در سطح ملي مزايايي مانند صرفه‌جويي 9 هزار ميليارد توماني در مصرف سوخت، کاهش تصادفات جاده‌اي، افزايش جابه‌جايي مسافر و حمل بار در بردارد.

سليماني افزود: اين پروژه بزرگ 19 هزار ميليارد تومان درآمدزايي دارد و سرمايه‌گذاري در اين راه منافع متعددي را براي استان و در سطح ملي دارد.

حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي نکونام در ادامه نشست گفت: از تمامي مسئولان استان تقاضا دارم که فکر و ذهن خود را متمرکز کرده و بدانند در چه مقطعي از تاريخ واقع شده‌اند چراکه تاريخ اعمال و افکار مار ثبت مي‌کند.

وي افزود: در اين مقطع تاريخ، آباداني‌هايي که در کشور به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايجاد مي‌شود و به رونق آن کمک مي‌کند بسيار حائز اهميت است.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري با بيان اينکه بايد يک تاريخ‌ساز ماندگار باشيم گفت: آيندگان قضاوت مي‌کنند زماني که نظام اسلامي شکل گرفت چه زيرساخت‌هاي فکري و فرهنگي در کمال بشريت ايجاد شده است.

حجت الاسلام والمسلمين نکونام تصريح کرد: دنيايي که در اختيار ما قرار دارد يک ظرفيت است و اين ظرفيت دنيايي و ظرفيت حکومتي خروجي‌ آن بايد رونق تمام عيار در زمينه‌هاي مختلف باشد که اين در سايه رونق دين به‌دست مي‌آيد و در غير آن باشد از بين مي‌رود پس بايد براي دين‌مداري تلاش کنيم.

وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري که فرمودند: فرهنگ اصل است و فرهنگ ما فرهنگ دين اسلام است، تصريح کرد: شايسته است که مسئولان و مديران استاني در مسائل فرهنگي توجه ويژه داشته باشند و در رونق دين در عرصه‌هاي مختلف تلاش نمود.

نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري با اشاره به سفر رئيس جمهور به استان گفت: از اين سفر براي بن‌بست شکني رکود استان استفاده کنيم و از ظرفيت‌هايي مانند خط راه آهن و مسيرهاي ارتباط جاده‌اي توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و فرهنگي استان استفاده کنيم.

خدابخش مرادي در ادامه نشست افزود: سفر رئيس جمهور به استان براي ارتقاي شاخص‌هاي فرهنگي و اقتصادي استان است و سبب پيوند مردم با مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي کشور مي‌شود.

وي افزود: بايد در اين زمينه آگاهي‌بخشي داشته باشيم که براي آماده‌سازي سفر کارگروه‌هاي 14 گانه تشکيل شد و ما به‌عنوان خدمتگزار مردم بايد زمينه حضور مردم را فراهم کنيم و از توان تشکل‌هاي مردم نهاد، موسسات غيردولتي، اصناف و شهرداري و شوارهاي اسلامي، بخشداري و دهياري‌ها براي آماده‌سازي مقدمات سفر بهره ‌گيريم.

معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري چهارمحال و بختياري گفت: هدف ما بسترسازي براي مشارکت مردم در سفر باشد و تصميمات و برنامه‌هايي در اين مدت کوتاه باقيمانده اتخاذ نشود که سبب نارضايت مردم شود.

 منبع: تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html